Cortina Blau N7 2017 Heren

Ja hoor, hij is er: mijn gloednieuwe sportieve, hybride fiets voor dagelijks woon-werkverkeer en op z’n tijd een flinke toertocht. De keuze is gevallen op de Cortina Blau N7 2017 Heren Black Matt. Om zijn sportieve lijnen, matzwarte kleur, de Conti-beltdrive en een stuurpen met 1.600 mAh powerbank en USB-aansluiting. Om maar even een paar pluspunten uit m’n mouw te schudden.

De Cortina Blau N7 2017 is, zeker in het mat zwart, zonder twijfel een opvallende fiets. Het aluminium frame is strak gestyled en door de netjes weggewerkte kabels oogt het geheel bijzonder clean. De verlichting is volledig geïntegreerd en daardoor minder kwetsbaar en de lampen achter, aan beide wielzijde, zijn blikvangers. De verhoogde aluminium velgen, in wit bij Black Matt frame, geven de fiets een stoer uiterlijk en sterke basis.

Kwalitatief hoogstaande onderdele

Maar naast de looks biedt deze Cortina-fiets ook kwalitatief hoogstaande onderdelen als het duurzame en onderhoudsvriendelijke Shimano Nexus 7 schakelsysteem, de USB-aansluiting, de beltdrive van Conti (duurzamer, soepeler, schoner, lichter en sterker dan de gebruikelijke ketting), rollerbrakes remmen en een Axa-ringslot met insteekoptie. De iets bredere CST Metropolitan Palmbay anti-lek banden, het Selle Royal Blau zadel, het volledig verstelbare stuur en de anti-slip pedalen maken het op comfort-gebied helemaal af.

Al met al een onderhoudsarme, lichte en wendbare, echte urban hybride commuterfiets die mijn woon-werkverkeer tussen Oegstgeest en Leiden iedere ochtend en middag heel plezierig maakt! Om nog maar te zwijgen van de iets langere tripjes die de komende tijd op het programma staan!

Specificatie

Algemeen
• Merk: Cortina
• Serie: Blau
• Collectiejaar: 2017
• Type: Hybride fiets Heren

Fysiek
• Frame-materiaal: Aluminium
• Beschikbare framematen: 53 cm / 61 cm
• Beschikbare kleuren: Black Matt / Minor Grey
• Wielmaat: 28 inch
• Netto gewicht: 20 kg
• Verende voorvork: nee
• Verende zadelpen: nee

Techniek
• Type aandrijving: Conti-beltdrive (riem)
• Versnellingen: Shimano Nexus 7 (naaf)
• Rem: rollerbrakes
• Verlichting: led (voor en achter)

Onderdelen
• Banden: CST Metropolitan Palmbay (anti-lek)
• Zadel: Selle Royal Blau – Strengtex
• Standaard: enkel (links)
• Bagagedrager: geen
• Pedalen: anti-slip
• Slot: Axa Solid Plus ringslot met insteekoptie (ART**)
• Verlichting: voor / achter geïntegreerd (via naafdynamo)

Garantie
• Frame: 5 jaar
• Onderdelen: 2 jaar
• Voorvork: 5 jaar

Bijzonderheden

• Deze Cortina Blau N7 2017 is standaard voorzien een handige USB-stuurpen met ingebouwde op de naafdynamo aangesloten 1600 mAh powerbank waarmee je bijvoorbeeld een smartphone kunt opladen.

• De APL Anti-lek in de CST Metropolitan Palmbay C1779-banden (28X2.00 / 700X48C – 50-622) hebben een extra beschermend 1 mm dik laagje rubber tussen het karkas en het loopvlak. Hierdoor wordt het doorprikken van de binnenband in veel gevallen voorkomen.

• Deze Cortina-fiets is, als alternatief voor de traditionele fietsketting, voorzien van een beltdrive. Dit wordt ook wel een riemaandrijving genoemd en betreft een met carbon versterkte kunststof riem. De voordelen: geen viezigheid, ijzersterk, gaat langere mee, geen onderhoud en fluisterstil. Deze Blau is voorzien van een riem van het merk Continental, ideaal voor de wat minder geoefende fietser.

Eén gedachte over “Cortina Blau N7 2017 Heren

  • 31 oktober 2019 om 07:44
    Permalink

    De constructie van de bagagedrager is waardeloos. In de achtervork zit van beide kanten een boutje. Aan de buitenkant om het achterlicht te kunnen demonteren als de batterij vervangen moet worden en aan de binnenkant om de bagagedrager vast te zetten.
    Eerst rechts de bout van de bagagedrager verloren. Bij het monteren van een nieuwe bout was de schroefdraad niet meer goed, nu een bout door de hele buis. Bij vervanging van de batterijen van het achterlicht moet nu dus ook de bagagedrager los.
    Meteen hierna links gecontroleerd. Ook hier speling op de bagagedrager. Fietsenmaker heeft geprobeerd de bout vast te draaien, maar de schroefdraad is dol. Hierdoor vermoed ik dat de bouten te lang zijn en elkaar raken. Monkey voor schooltas gemonteerd, 5 dagen later bout links weg/afgebroken. Kortom, gebrekkige constructie, lijkt mij duidelijk een ontwerpfout. Ik ben benieuwd hoeveel vergelijkbare gevallen er zijn.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.